Zolix
Administrator
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:33, 11 Lip 2006 Temat postu: 3.Zasady rozgrywania meczów |
|
|
3.1 Drużyny uczestniczą w zawodach w zespołach liczących od 6 do 8 zawodników.
3.2 Z numerami startowymi 6,7 i 8 oraz 14,15 i 16 mogą startować wyłącznie zawodnicy, którzy nie przekroczyli 21 lat (juniorzy).Jeden z nich musi być Polakiem.
3.3 Zawodnicy z numerami 7 i 8 oraz 15 i 16 są zawodnikami rezerwowymi.
3.4 Podanie składu drużyny liczącej mniej niż 6 zawodników lub bez juniora, jest równoznaczne z oddaniem walkoweru dla drużyny przeciwnej.
3.5 Drużyna może zastosować tzw. Zastępstwo zawodnika
3.5.1 Zastępowanym zawodnikiem może być tylko zawodnik, którego średnia jest jedną z trzech najlepszych w zespole
3.5.2 Zawodnik, który ma być zastępowany nie jest zgłoszony pod numerem 6,7 i 8 lub 14,15 i 16.
3.5.3 Zastępstwo zawodnika może zostać zrealizowane w biegach od II do XII.
3.5.4 Każdy zawodnik może być tylko jeden raz rezerwą zastępującą.
W trakcie meczu zastępstwo zawodnika realizujemy sygnalizując sędziemu zawodów pisząc „ZZ”.
3.5.5 Zawodnik może być zastępowany tylko wtedy gdy jest kontuzjowany
3.6 Każdy z zawodników drużyny może być tzw. rezerwą taktyczną.
3.6.1 Drużyna ma prawo użyć rezerwy taktycznej w każdym biegu kiedy różnica punktów wynosi co najmniej 6 punktów na jej niekorzyść.
3.6.2 Juniorów może zastąpić rezerwa taktyczna tylko z numerem startowym 7 i 15 oraz 8 i 16
3.6.3 Nie można użyć rezerwy taktycznej za zawodnika zastępowanego.
3.7 W zawodach ligowych obowiązuje tabela biegów z wyścigiem juniorskim.
3.8 Łączna liczba startów zawodników z numerami 1-6 i 9-14 w biegach od I do XV nie może przekroczyć 5 plus rezerwa taktyczna plus rezerwa zastępująca.
3.9 Zawodnicy rezerwowi mogą być zgłoszeni do startu w zastępstwie zawodnika pod warunkiem, że:
- łączna liczba ich startów w jego biegach nie przekroczy 5 plus rezerwa taktyczna plus rezerwa zastępująca
3.10 Bieg I jest biegiem juniorskim zaś biegi XIV i XV są biegami nominowanymi.
3.10.1 W biegu XIV nie mogą wystartować zawodnicy, którzy zostali zgłoszeni do zawodów z numerami 1-6 i 9-14 oraz w biegach od I-XII zdobyli dla swoich drużyn najwyższe sumy punktów.
3.10.2 Do biegu XV zgłaszani są po dwaj dowolni zawodnicy danej drużyny.
3.10.3 Jeżeli po biegach od I-XIII trzech lub więcej zawodników uzyska najwyższą sumę punktów to dwóch spośród nich nie może startować w biegu XIV.
3.10.4 W czasie do 3 minut po zakończeniu biegu XIII gracze są zobowiązani zgłosić sędziemu zawodników uprawnionych do startu w biegach XIV i XV. Pierwszy zgłasza gracz będący gospodarzem.
3.10.5 Zmiany po przyjęciu zgłoszeń w biegu XIV i XV dozwolone są tylko w przypadku rezerwy taktycznej i zwykłej.
3.10.6 W biegu nr IV obowiązkowo startuje junior rezerwowy tzn z numerem 7 lub 14 ewentualnie z numerem 8 i 16
3.11 Nie później niż pół godziny przed zawodami gracze muszą zgłosić wyznaczonemu sędziemu zawodów składy swoich zespołów. Skład który został wystawiony jako pierwszy jest składem, który MUSI pojechać w meczu. Nie można dodawać premii, gdy się zobaczy że przeciwnik też ją bierze.
3.12 Zawody ligowe rozgrywane są tylko wówczas gdy o ustalonej godzinie ich rozpoczęcia każdy z graczy jest obecny na gg lub czacie ( w zależności gdzie ma zostać rozegrane spotkanie).
3.12.1 Zawody mogą zostać rozegrane w przypadku nie obecności jednego lub obydwu graczy pod warunkiem , ze sędzia otrzymał składy w terminie określonym w punkcie 3.11 regulaminu
3.13 Podczas rozgrywania meczu zobowiązują następujące zasady
3.13.1 Zmianę zwykła sygnalizujemy po podaniu składu następnego biegu pisząc sędziemu „ZM” następnie zawodnika do zmiany oraz zawodnika, którym go zastępujemy np „Walasek->Zengota”
3.13.2 Zmianę taktyczna sygnalizujemy po podaniu składu następnego biegu pisząc sędziemu „ZT” a następnie zawodnika do zmiany oraz zawodnika który go zastępuje np „Smolinski ->Szombierski”
3.13.3 Zastępstwo zawodnika sygnalizujemy po podaniu składu następnego biegu pisząc sędziemu „ZZ” a następnie zawodnika do zmiany oraz zawodnika, którym go zastępujemy np „Ulamek -> Drabik
3.13.4 Jeśli nie planujemy żadnych zmian piszemy sędziemu „BZ”
3.13.5 Nie podanie żadnej z wymienionych wyżej sygnalizacji po minucie od podania składu następnego biegu równoznaczne jest z sygnalizowaniem „BZ”
3.13.6 Jeżeli w trakcie trwania meczu manager jednej z drużyn nie odzywa się przez czas 5 min należy kontynuować zawody nawet gdy manager nie powrócił do gry. W takim przypadku sędzia kieruje drużyna gracza lecz nie dokonuje żadnych zmian, chyba , ze któryś z zawodników jest kontuzjowany wtedy może dokonać zmiany zwykłej.
3.14 Mecze towarzyskie można rozgrywać sędziując sobie samemu i przeciwnikowi lub można poprosić sędziów IMS do sędziowania sparingu.
3.15 Mecze towarzyskie mogą być rozgrywane wg dowolnych zasad ustalonych przez zainteresowane strony.
3.15.1 Odniesione podczas spotkań towarzyskich kontuzje nie są brane pod uwagę w meczach i turniejach oficjalnych.
3.15.2 Za mecze towarzyskie nie są pobierane żadne opłaty ani nie ma z nich żadnych wpływów
3.16 Znaczenie symboli generowanych w trakcie trwania zawodów IMS :
* - punkt bonusowy
R – defekt
F – upadek
Fn – upadek i nie może wziąć udziału w powtórce
Fx – upadek i wykluczenie z powtórki
N2 – wykluczenie za przekroczenie czasu 2min
E – taśma
X – wykluczenie
N – nie wystartowanie w biegu
(I) – zawodnik kontuzjowany
(A) – nieobecny zawodnik
3.17 Długość kontuzji zależy od jednego czynnika :
- każda kontuzja już na starcie ma +1 kolejkę
- jaki rodzaj band jest zainstalowany na stadionie
drewniana +2 kolejki do kontuzji
pneumatyczna +1 kolejka do kontuzji
dmuchana +0 kolejek do kontuzji
Post został pochwalony 0 razy
|
|